Koude rillingen - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Wolter Vries - WaarBenJij.nu Koude rillingen - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Wolter Vries - WaarBenJij.nu

Koude rillingen

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Wolter

24 September 2014 | Bulgarije, Sofia

Beste volgers,
Onderweg naar het motel na een voortreffelijk diner in een “verstopt” restaurant zien we een heldere sterrenhemel die een koude ochtend beloofde. Op basis hiervan werd de outfit gekozen om de bult op te gaan. Ook het ontbijt bij een tankstation en het ingeslagen snoepgoed was op de klim gericht. Met halverwege een bak koffie in een haarspeldbocht waren we na tweeëneenhalf uur trappen op 1440 meter komende vanaf ongeveer 380 meter. Op een eenvoudig terras sprak een man ons aan die veronderstelde dat wij bazen moesten zijn om zomaar twee maanden op pad te zijn per fiets. We lieten hem in die waan. Hij gaf nog wat tips over bezienswaardigheden waaronder het Rila klooster (Unesco) in zuid Bulgarije. Met een warme soep op ging de reis verder weer de berg af. Het was koud en de handschoenen konden wel aan. De koude rillingen werden niet alleen door de temperatuur veroorzaakt maar ook de gaten waar je met een redelijke snelheid tussendoor moest laveren. Dit maakte het uitzoeken van een ideale dallijn wat moeilijker. De eerste grote afdaling ging over in korte golven van op en neer waar de spieren bij het op wel even protesteerden en moeite hadden weer een ritme te vinden. De tweede grote afdaling was genieten. Het uitzicht met hèèèèèl in de verte Sofia was prachtig. We reden een grote vallei in met rondom bergen. Tijdens een index stop op ongeveer 10 kilometer van Sofia een overnachtingsplaats in de Garmin gezet. Even later stonden we voor het Easy hotel. Goed onderkomen om de laatste duizend kilometer uitgeslapen te kunnen oppakken.
Groetjes W en P

• 24 September 2014 - 20:58

Buuv En Buum!:

Superrrrrrrr mannen! Zover al! Maarrrrrrr jullie zijn bazen en jullie blijven de baas!! Haha. Vooral doorgaan!

• 24 September 2014 - 23:43

Ton Vdv:

Als een, nee, twee speren gaan P&W! Nog 1000 km, dat is van hier (Vught dus) nog naar -zeg- Bordeaux, een kleinigheid zoals de ervaren fietser weet. Ligt de Peloponesos (schrijf je dat zo?) natuurlijk niet tussen maar toch, het schiet meer dan behoorlijk op!
    Mooi te lezen dat de contacten ook in Bulgarije ontstaan en wat opleveren.

Groeten en success,

Ton vdv

• 25 September 2014 - 21:20

Esther:

Nog maar 1000km, wat gaat dat snel!! Wat mooi om te horen wat jullie allemaal mee maken. Succes met de nog maar laatste 1000km :p Liefs esther