Droog naar Regensburg - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu Droog naar Regensburg - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu

Droog naar Regensburg

Door: Wolter

Blijf op de hoogte en volg Wolter

01 September 2014 | Duitsland, Regensburg

Vandaag een lange etappe voor de boeg, ongeveer 130 km. Begon niet goed, na vier km kwam ik er achter dat ik m'n bidons in Donauwörth had laten staan, terug om op te halen, dat werden dus 140 km. De eerste 100 km gingen fluitend, mooie fietspaden langs een meanderende Donau, met mooie uitzichten en honderden zwanen. Daarna werd de Donau nog mooier, ze had een bedding ingesleten in een rotsmasief. Het leken de krijtrotsen bij Dover wel, alleen dan in een meer bosrijke omgeving. Een nadeel, het pad op Donauniveau hield op. Met het pontje over (leg een pont onder een hoek van 45 graden aan een ketting over een snelstromende rivier en een kind kan de was doen!) en vervolgens de bulten op. Stijgingspercentages tot 12% is wel afzien na 100 km. Uiteindelijk bekaf maar voldaan in Regensburg weer op Donauniveau aangekomen. Die laatste afdaling en een forel van minsten 750 gram, zag ik maar als onze beloning. En natuurlijk de fietsvrijedag die wij onszelf voor morgen beloofd hebben. De binnenstad van Regensburg is werelderfgoed, we zullen morgen gaan checken of de toekenning van die titel terecht is geweest.
Groet, P&W

  • 02 September 2014 - 00:03

    Ton Vdv:

    Het pontje over onder 45 graden gaat natuurlijk maar één kant op makklrlijk; na 100 km wel verdiend natuurlijk.
    Dat geldt ook voor de folrel van 750 gram.... ik ben jaloers! Ook de ogen en de wangetjes gegeten? Dat is een delicatesse....
    Ben benieuwd of de VN de goedkeuring krijgt van jullie waar het het centrum van Regensburg aangaat.

    Groet,

    ton vdv

  • 07 September 2014 - 10:31

    Miriam:

    Ik ben bezig met jullie reis verslagen op deze zonnige ochtend in Zwolle aan het lezen.
    Geweldig dat we jullie zo kunnen volgen en respect voor jullie, ik doe het jullie niet na.
    Of toch misschien, met Paul als coach moet dat zeker lukken.
    Wouter ik ken je niet. Maar ik was toch niet terug gefietst voor de bidons met water. Ik had onderweg mooi een paar nieuwe gekocht haha, of het moeten bijzondere bidons zijn.
    Dat scheelde toch 10 km.
    En nog geen zadelpijn heren.
    Veel fiets plezier verder, ik ga even jullie verslagen verder lezen,
    Liefs Miriam en ook van Chrit natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wolter

Vanaf 21 augustus 2014 fiets ik samen met mijn zwager Paul naar Athene. We proberen daar half oktober aan te komen.

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 35050

Voorgaande reizen:

13 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Paul en Wolter fietsen naar Lissabon

21 Augustus 2014 - 15 Oktober 2014

Paul en Wolter fietsen naar Athene

Landen bezocht: