gevoel en ratio - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu gevoel en ratio - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu

gevoel en ratio

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Wolter

06 Oktober 2014 | Griekenland, Kalampáka

Beste volgers,

Allereerst wil ik jullie laten weten dat de support in welke vorm dan ook goed doet. Aan het ontbijt treffen we fietsers die onderweg zijn van Istanbul naar Zwitserland. Op deze route willen ze ook langs de Meteorakloosters in Kalampaka. Compleet in regentenue gaan we op pad. Geheel indachtig het gedicht over de reis naar Ithaka hebben we ongewild de weg verlengd door het gevoel boven de ratio te stellen. Met deze aanloop waren we wel gelijk goed op temperatuur. Het traject naar Kalampaka had in het begin nog enkele klimmetjes en was over het geheel goed te fietsen. Van de beslist mooie omgeving hebben we weinig meegekregen door de regen en mist. Na de laatste bult hebben we de remmen los gelaten en met een groot verzet de laatste 25 km direct naar Kalampaka gefietst. Het zoeken naar een goed en goedkoop onderkomen lukte vrij snel door vanaf het centrum een van de hoofdstraten af te fietsen. De hoteleigenaar moest eerst wat ontdooien bij het zien van twee bezoekers in druppende regenkleding met bagage. Hij kwam nors over zeker toen de slaapplek voor de fietsen ter sprake kwam. Uiteindelijk stelde hij voor om de fietsen, naar binnen gedragen en niet gereden, in de linnenkamer te stallen. Helemaal weer de gastheer had hij een kaart ontvouwen om een fietsroute langs de klooster te wijzen. Op dinsdag is de grootste niet open, maar de moeite waard om van buiten te bekijken. Ondertussen begon het te onweren. Hopelijk klaart hierdoor het weer op. Het zou fijn zijn wanneer we het plan om langs de kloosters te fietsen kunnen realiseren.

De groeten van W en P.

• 06 Oktober 2014 - 22:50

Ton Vdv:

Na een poëtische mail nu dus de ratio? Lijkt wel iets, langs de kloosters fietsen hoewel ik het beeld heb dat die allemaal op de top van de berg liggen... nogal inspannend dus.
    Alle bewondering voor de prestatie en tot snel! (kunnen we ondertussen zeggen).

Groeten,

ton vdv

• 07 Oktober 2014 - 10:06

Jelle:

Geweldig mannen,!
    Nu eerst nog in de herbergen en volgende week ruikt de stal.
    Nog even een klooster erbij pakken zonder nonnen,goh wat geniet ik van jullie schrijven en belevenissen.
    Wat een geweldig traject met alle gewilde en ongewilde ontdekingen.
    Hoop jullie weer veilig in Friesland te ontmoeten.
    Groet Jelle