Vermogen - Reisverslag uit Sérres, Griekenland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu Vermogen - Reisverslag uit Sérres, Griekenland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu

Vermogen

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Wolter

30 September 2014 | Griekenland, Sérres

Beste volgers,

Wanneer er een vuiltje in de brandstofleiding zit en de kleppen niet goed zijn afgesteld blijkt het vermogen uit de benen te zijn verdwenen of te wel de stofwisseling lag overhoop. Dan is het fijn om niet alleen op pad te zijn.
Vanmorgen een koude start gehad richting Serres. Door de mist heen hebben we een fikse klim gemaakt totdat we een prachtig beeld hadden vanaf de heuvels over de mist in de dalen. Op weg naar boven een flinke mok thee gedronken in een gelegenheid waar veel Duits sprekende Grieken zaten. Op de vraag van een oude man hoe oud we waren viel zijn mond open. Dan zijn jullie net zo oud als ik ben. Zo kwamen we onderweg meer mensen tegen die goed met Duits uit de voeten konden. Eenmaal op het hoogste punt hebben we meerdere keren stil gestaan om van de omgeving en een geitenhoeder met meer dan vijfhonderd geiten en een paar bokken te genieten. In Serres aangekomen eerst wat gegeten en een onderdak gezocht. Het is een redelijk grote stad met veel terrasjes en winkels die de zomerse sfeer onderschrijven en de sfeer gezellig maken. Nederlanders kom je overal tegen zo ook in Serres waar een man vroeg of wij uit Nederland kwamen. Blijkbaar zijn Nederlanders herkenbaar voor elkaar. Het onderdak is gevonden in een oud hotel in de binnenstad, waar we de fietsen op een hoog in een gang mochten zetten. Bij avond blijkt Serres een hel verlichte stad met allerlei neonreclame. De winkels zijn tot ongeveer 21.00 uur open omdat ze ’s middags dicht zijn. Dit stelde ons in staat de was te laten doen.

De groeten van W en P

• 30 September 2014 - 22:21

Anne Bakker:

As in spannend ferfolchferhaal ha'k krekt de ôfleveringen fan Sofia ôf oan't no lêzen.
    Jimme meitsje in protte mei. Dat makket it foar de lêzer allinne mar moaier en spannender. Respekt ha'k foar de wize werop alle problemen ek wer oplost wurde. En dan de moaie berchetappes en de pachtige útsichten.
    In protte sukses winskej ik jimme ta tidens de Grykse etappes!

• 01 Oktober 2014 - 21:28

Sekel Bennema:

Leuk te zien dat jullie nog steeds op de goede weg zijn. Jullie moeten zo langzamerhand een zo beregoede conditie hebben, dat dat resterende stukje door Griekenland ook geen probleem zal zijn. Vergeet niet bij het Orakel van Delphi langs te gaan, als je je dan nog afvraagt of je iets van de Grieken kan leren.
    Veel sterkte toegewenst door Hennie en Sekel