Creatief met hemelwater. - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Wolter Vries - WaarBenJij.nu Creatief met hemelwater. - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Wolter Vries - WaarBenJij.nu

Creatief met hemelwater.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Wolter

26 September 2014 | Bulgarije, Sofia

Beste volgers,

De extra dag in Sofia in verband met aanhoudende regen doet ons denken aan de drie dagen die we vastzaten in Lourdes tijdens de trip van Rome naar Santiago in 2012. Geen nood er zijn nog wel enkele plekken in Sofia te vinden die mogelijk de moeite van het bezoeken waard zijn. Dus op naar o.a. de musea. Het nationaal kunst- en etnografisch museum exposeerde fotografisch werk uit diverse delen van de wereld en een kleine expositie, in opbouw, over het leven en werk van Michelangelo. Toch weer indrukwekkend om in een notendop te lezen wat die man zelfs op hoge leeftijd heeft gepresteerd. Het museum viel op zich tegen. Door de stromende regen op weg naar het Nationaal Paleis van Cultuur. Een groot modern gebouw met meer ijzer in zich dan de Eifeltoren. Het enorme gebouw bleek voor conferenties en evenementen te zijn vertelde de ober van het eronder gelegen café waar we konden aandrogen. Er was verder niets te doen niet eerder dan 18 december 2014. Wat in 2004 nog als het mooiste congresgebouw van Europa werd beschouwd ligt er verwaarloosd bij. Anders was het met het metrostation genoemd naar het Nationaal Paleis van Cultuur dat glimmend onder de grond ligt. Na voldoende te zijn gedroogd en de krant uit te hebben gelezen naar het Museum voor Buitenlandse Kunst. Helaas wegens verbouwing gesloten. Al slenterend tussen de druppels, de plassen water en losse stoeptegels door kreeg Wolter een Casino in het vizier. Na de draaideur, opgewacht door een nors kijkende klerenkast, werd mijn vooroordeel van zo’n omgeving weer bevestigd. De paspoorten werden overgeschreven, een foto genomen en een memberchipkaart aangemaakt. Eenmaal binnen aan de roulettetafel was de sfeer relaxt. Dit mede door het ingezette bedrag en de mogelijke consequenties. Weer buiten was het gestopt met regenen. Via een moskee naar een overdekte markt waar we de rest van de avond zijn gebleven. Het was er droog, warm en gezellig mét een natje en droogje natuurlijk. Morgen verder.

Groet van W en P

• 27 September 2014 - 18:24

Fokko:

He maat, goed te horen dat het goed met jullie gaat. De natuur houd je niet tegen. Geniet ervan samen, pikken ze niet meer van je af. Tot ........ Groet Fokko