Rustdag Ulm - Reisverslag uit Neu-Ulm, Duitsland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu Rustdag Ulm - Reisverslag uit Neu-Ulm, Duitsland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu

Rustdag Ulm

Door: Wolter.

Blijf op de hoogte en volg Wolter

30 Augustus 2014 | Duitsland, Neu-Ulm

Lekker een dagje niks doen. Laat op, niet inpakken en een rustig ontbijtje, daarna Ulm verkend. Natuurlijk de hoogste kerktoren van Europa niet beklommen, wel bekeken. Ook het moderne Stadthaus, vlak daarnaast, maar absoluut niet uit de toon vallend, was de moeite waard. Er was een tentoonstelling van prachtige foto's over een verdrietig en boos makend onderwerp: Gesichter des Krieges.
Bryan Adams (waar kennen we die ook al weer van?) met foto's van zwaar verminkte soldaten die uit de oorlog teruggekomen waren; Anja Niedringhaus (persfotograaf, zelf in april van dit jaar neergeschoten toen zij als waarnemer bij de verkiezingen in Afghanistan aanwezig was) met 10 jaar foto's van mensen in oorlogsgebieden; Jan Banning met prachtige foto's van Indonesische vrouwen die tijdens de Tweede Wereldoorlog gedwongen werden gedwongen als troostmeisjes door de Japanners misbruikt waren, met hun verhalen. Je voelt je na zo'n tentoonstelling wel heel gelukkig dat je zonder problemen in 8 weken tijd Europa van Noordwest naar Zuidoost kunt doorkruisen.
Daarna het Fischerviertel, de Altstadt van Ulm nog even doorkruist en verder letterlijk en figuurlijk de batterijen voor morgen opgeladen. Dan gaat het, met of zonder de voorspelde regen, op weg naar ingolstadt, Regensburg en Passau.
Groet, P&W

• 30 Augustus 2014 - 17:22

Ton Vdv:

Ziet er goed uit, zo'n dagje Ul hoewel jullie van de tentoonstelling niet echt vrolijk geworden zullen zijn...
    Overigens: met het kaartje gaat iets mis, dat geeft aan dat jullie (al? pas?) in Noord Ierland zijn....

Groeten,

ton vdv