De eerste molshopen - Reisverslag uit Nideggen, Duitsland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu De eerste molshopen - Reisverslag uit Nideggen, Duitsland van Wolter Vries - WaarBenJij.nu

De eerste molshopen

Door: Wolter

Blijf op de hoogte en volg Wolter

23 Augustus 2014 | Duitsland, Nideggen

Vandaag de tweede etappe: de Eiffel in. De eerste 'serieuze' klimmetjes. Vooral de laatste: in 5 km 300 meter omhoog, en dat al op de tweede dag! We zijn uitgekomen in Nideggen. De jeugdherberg was vol, dus maar een hotelletje genomen: de Ratskeller. Daar hebben ze in ieder geval prima bier!
We hebben het nu twee dagen achterelkaar gepresteerd om om 15.30 uur droog aan te komen, terwijl om 16.00 uur de sluizen boven open gingen. Het plan is om die systematiek er maar wat in te houden. Hopen dat ze boven ook meewerken!
Inmiddels bijna 200km op pad, dus nog 20x zo'n stukkie en we zijn er al.
In Duitsland maar niet proberen uit te leggen wat koffie verkeerd is, maar allebei maar aan een zwart bakkie.
De samenwerking in een team van twee eigenwijze fiets-gps-systemen (Teasi en Garmi) en twee o zo flexibele en meegaande fietsers, moet nog een beetje op gang komen. We hebben inmiddels drie strategieën uitgeprobeerd:
1. het slaafs volgen van onze gsp-dames. Dit had tot gevolg dat als de dames het niet eens waren er een splitsing in het team dreigde te ontstaan.
2. De opstelling "T&G kunnen de pot op!" Dan kwamen we echter nog wel eens op volstrekt onbedoelde zandpaadjes uit.
3. De opstelling "een beetje van ons en een beetje van T&G. Dit lijkt tot nu toe de meest productieve weg. We moeten echter nog wel even het goede evenwicht vinden. Teamgericht werk blijkt nog niet zo gemakkelijk als het lijkt!
Voor zover maar weer.

Groet, P&W

• 23 Augustus 2014 - 21:27

Ton Van Der Vossen:

Misschien er nog een kaart bij pakken? ;>)
    Voorlopig bijna 200 km op de goede (T&G&zelf)weg en dat is na twee dagen niet niks!

Suc6,

Ton

• 24 Augustus 2014 - 14:29

AJ:

Ach jullie hebben nog 3800km de tijd om tot het goed evenwicht te komen. Bij de Akropolis zullen de "dames" het wel eens zijn geworden ;).